sobota, 14 lutego 2015

Co myślę? | Pasja

Cześć!

Ostatnio zdałam sobie sprawę z tego, że wielu ludzi ma bardzo ciekawe pasje i zainteresowania, ale boją się odrzucenia przez otoczenie, dlatego ukrywają je przed światem. W tym wpisie chciałabym przedstawić swoje stanowisko w tej sprawie i chcę zachęcić osoby, które bronią przed światem swoje pasje do tego, aby nie bali się ich przedstawiać swoim znajomym. Zapraszam.

Czy posiadanie swojej pasji jest wstydem? Moim zdaniem nie. Nie powinniśmy ukrywać tego, co lubimy, bo przez to ukrywamy również siebie i swoją historię. Na poparcie swojego stanowiska, mam kilka argumentów z życia wziętych.

Znam pewną osobę, nazwijmy ją umownie "Ela". Odrzucona przez środowisko, samotna, nielubiana. Na przerwach spędza czas w towarzystwie telefonu. Wszystko to może być spowodowane tym, że pokazała, że lubi Justina Biebera. Kiedyś, jeszcze przed odkryciem swoich upodobań, śmiałabym się z tego. Teraz jednak jestem innym człowiekiem i wiem, co ona może czuć. To nie jest wstyd pokazywać swoich pasji. Możemy jedynie być odrzuceni przez daną społeczność... Choć myślę, że trzeba wszystkim wtedy wytłumaczyć swoje stanowisko, bo inaczej nie będą potrafili "wczuć się" w sytuację.

Jedna z osób w moim otoczeniu, nazwijmy ją "Danka", rozmawia z ludźmi w swoim towarzystwie. No ale zawsze brakuje w tych rozmowach czegoś "o niej samej". W konsekwencji, pod koniec rozmowy stwierdzamy, że nic z tej rozmowy nie wynikło, a o samej Dance wiemy niewiele. Po prostu taka gadka-szmatka bez celu. Kiedy nie wiemy, czym się ktoś pasjonuje, nie wiemy, kim tak na prawdę jest. 

Teraz podam Wam przykład mnie samej. Kiedy przyszłam do technikum, wiedziałam już, co lubię. Rozmawiałam i nadal rozmawiam ze swoja klasą głównie na tematy szkolne, ale zawsze staram się wyciągnąć z nich informacje o sobie. Kiedyś, ktoś mnie spytał, co chciałabym na wigilię klasową. Odpowiedziałam, że miło by mi było, gdyby ktoś kupił mi kubek z Avengers albo Marvel. Wszyscy zmierzyli mnie wzrokiem, ale nic nie powiedzieli. Stwierdziłam wtedy, że jeszcze nie są gotowi, ale nadal próbuję komuś pokazać siebie i swoje pasje. 

No cóż, są wzloty i upadki. Nie zawsze możemy być zaakceptowani ze swoimi pasjami, ale warto je pokazać, bo może ktoś z naszego otocznia również lubi to, co my. Może ten ktoś tez czuje się tak, jak my? Może ten ktoś szuka kogoś takiego, jak my? 

Dopóki będziemy się ukrywać nie zaznamy pełni szczęścia.

A wy? Co myślicie na ten temat? Czy posiadanie pasji i tego, co się kocha jest wstydem? A może ukrywacie siebie? A może kogoś zbyt pochopnie oceniliście? Piszcie w komentarzach!

Angela

27 komentarzy:

  1. Świetny wpis... Ja mam jedną pasję czyli sport, bez tego nie wiem jak bym wytrzymał. Naprawdę warto mieć pasje. Obserwuję cię. Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://go11ksz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis :)
    Pasja pokazuje wnętrze siebie
    Zapraszam do mnie : http://xxlucyxxx.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie piszesz... :) uważam że nie należy wstydzić się tego co się kocha tylko mimo wszystko dążyć do swoich marzeń i spełniać się w tym jak najlepiej :) pozdrawiam http://the-hearty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze jest to aby być sobą i nie przejmować się opinią innych :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz całkowitą rację, uważam że ludzie powinni przestać wyśmiewać innych ludzi tylko dlatego że mają swoją pasję, w ten sposób ich pasja przestaje dawać im taką radość, więc powinniśmy ich wspierać. Bardzo interesujący post :)

    http://marthablog-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój blog jest naprawdę świetny i dobrze się go czyta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację! Nikt nie powinien się wyśmiewać z tego jaką dana osoba ma pasję ;)

    Pozdrawiam
    emilllka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie to opisałaś!Warto mieć pasję ale najważniejsze jest to by się jej nie wstydzić.
    Obserwuję i zapraszam do mnie kasialifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Poruszasz bardzo ciekawy i ważny temat, można by fo bardziej rozwinąć ale ogólnie na plus ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tam z moimi pasjami się nie ukrywam. Wszyscy w szkole mają mnie przez to za psychopatkę, ale co z tego? Nie za bardzo przejmuję się opinią innych, tak czy tak na przerwach siedzę sama, z książką, ponieważ tak mi całkowicie pasuje.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Sophie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tam z moimi pasjami się nie ukrywam. Wszyscy w szkole mają mnie przez to za psychopatkę, ale co z tego? Nie za bardzo przejmuję się opinią innych, tak czy tak na przerwach siedzę sama, z książką, ponieważ tak mi całkowicie pasuje.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Sophie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy w życiu nie powinno się wstydzić swoich pasji,a jesli trafią się osoby które wysmiewają czyjeś zainteresowania to znaczy ze są żałości i nic sobą nie reprezentują ! :)
    Zapraszam w wolnej chwili http://adtadtadta.blogspot.com/
    obs=obs zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś bardzo wstydziłam się mojej pasji bo jak dla mnie jest ona trochę dziwna ... otóż uwielbiam pisać opowiadania (takie jakby książki) no i one zazwyczaj nie są takie hmmmm zwyczajne ... często poruszają trudne tematy no i robię do nich bardzooo realistyczne rysunki ( uważam że mam talent do rysowania i tego akurat się nie wstydziłam ) no ale kiedyś nawet mamie wstydziłam się o tym powiedzieć ... wszyscy się o tym dowiedzieli jak pożyczałam koleżance lekcje i tam była moja "książka" ( ta którą ja napisałam) jak mi ją oddała spytała się mnie po co przepisuje czyjeś książki ... to było fajne uczucie jak wiedziałam że komuś się to podoba no ale z opowiadaniami skończyłam ... jakoś tak nie mam na to czasu, teraz układam je sobie już tylko w głowie ale wciąż rysuje ... Świetny post, pozdrawiam i zapraszam do mnie (dopiero zaczynam i mój blog nie będzie tak naprawdę o tych wszystkich kosmetykach itp.) http://aya-moshito.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście, że posiadanie pasji nie jest wstydem. Wydaje mi się nawet, że jeśli nie będziemy się wstydzić mówić o tym, co kochamy, jest naszym hobby/pasją, to możemy uczynić z tego wielki atut i coś za co ludzie będą nas doceniać. Ja zazwyczaj cenię ludzi, którzy całkowicie się czemuś poświęcają nawet bardziej. Staram się nigdy też nie oceniać pochopnie.
    http://basically-black.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. 100% racji masz :)
    masz super bloga :)
    powodzenia w dalszym blogowaniu :*
    pozdrawiam :)
    Buziaki :***
    bardzo mi sie podoba twój wygląd bloga :)
    moze obs za obs daj znac

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pasja nie jest wstydem moim zdaniem

    Zapraszam http://blekitnypamietnik.blogspot.com/2015/02/personal.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem każdy powinien mieć jakąś pasje!

    Zapraszam do mnie :) Liczy się każdy, nawet najkrótszy komentarz!
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Posiadanie własnej pasji nie jest żadnym wstydem! :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz racje, posiadanie pasji nie jest wstydem. Bardzo dobrze że poruszyłaś ten temat. Ciekawie piszesz ;)
    http://kenia0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja nie ukrywam swojej pasji :) Nie powinniśmy się ich wstydzić.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawie piszesz :)
    memxriess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award, więcej informacji u mnie na blogu ;)
    http://bigaliceinwonderland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz rację, nie powinniśmy ukrywać swoich pasji przed światem. Dawniej pisałam do szuflady - opowiadania, czasami wiersze, bo uważałam, że ludzie będą się z nich śmiać... Ale potem stwierdziłam - czemu? I tak zaczęłam pisać do gazetki w liceum, a teraz prowadzę blog o którym wie coraz więcej znajomych, i czuję się z tym świetnie. ;)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://still-changeable.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  24. masz zdecydowaną rację! :) ja staram się być najbardziej otwarta jak się da i nie chować się przed innymi :)
    p.s. świetny wygląd bloga ;)


    ~zapraszam na mojego bloga na KONKURS! <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobrze jest mieć jakąś pasję ;))
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. super ze masz jakas pasjie :) gratulacjie nominacji na Liebster Blog Awards

    OdpowiedzUsuń
  27. każdy ma prawo do własnego zdania, własnych zainteresowań i nikt nikt nie powinien się ich wstydzić:)

    OdpowiedzUsuń